Začenja se obdobje gripe in prehladov, zato je dobro uživati čim več hrane, ki bo imunski sistem ohranila močen in okrepljen. Torej, če želite ubežati prehladu in gripi, vam svetujemo, da se hitro odpravite v trgovino in nabavite vse potrebno, nato pa to vključite v vašo prehrano in se tega držite kar celo leto, ne le v obdobjih, ko razhajajo obolenja.

Citrusi

Pomaranče, limone, mandarine, grenivke, limete, klementine. Vsi vemo, da Vitamin C krepi imunski sistem, pa vendar večina ljudi po njem poseže šele takrat, ko so že prehlajeni. Vitamin C povečuje tvorjenje belih krvničk v krvi, ki so ključ do odpornosti. Človeško telo vitamina C ne proizvaja in ga tudi ne shranjuje, zato je za naše zdravje zelo pomembno, da ga zaužijemo vsakodnevno, v čimvečjih količinah.

hrana imunski sistem krepitev citrusi

Rdeča paprika

Če ste mislili, da so citrusi tisti, ki imajo največ vitamina C, ste se zmotili. Rdeča paprika vsebuje dvakrat toliko vitamina C, kot citrusi. Prav tako pa so bogat vir beta karotena (vitamin A).

hrana imunski sistem krepitev rdeča paprika

Brokoli

Brokoli je prava zakladnica vitaminov in mineralov. Vsebuje vitamine A, C in E ter ogromno antioksidantov in vlaknin. Brokoli je v bistvu ena izmed bolj zdravih vrst zelenjave, ki jih lahko vključite v svojo prehrano. Največ bogatih snovi se v brokoliju ohrani, če ga jeste kar surovega oziroma da ga kuhate čim manj.

hrana imunski sistem krepitev brokoli

Česen

Česen je sestavina, ki je v kuhinji zelo široko uporabljena. Jedem doda značilen priokus in je nujen tudi za vaše zdravje. Česen so poznale že zgodnje civilizacije in ga hitro uporabile v boju proti vnetjem. Prav tako česen pomaga pri zniževanju visokega krvnega tlaka in preprečuje nastanek krvnih strdkov.

hrana imunski sistem krepitev česen

Ingver

Tudi ingver je ena izmed sestavin, ki jo v prehrano vključimo ko smo že prehlajeni. Telesu pomaga pri zaviranju vnetij (vneto žrelo), pri težavah z slabostjo in ima številne druge pozitovne vplive, o katerih si lahko preberete tukaj.

pozitivne lastnosti ingverja ingver sveži

 

Špinača

Špinača je na seznamu ne samo zaradi tega, ker je bogata z vitaminom C, temveč tudi zaradi tega, ker vsebuje številne antioksidante in tudi beta karoten, ki prav tako pomagajo pri zdravljenju vnetij ter krepijo imunski sistem.

hrana imunski sistem krepitev špinača

Jogurt

Jejte jogurte z živimi in aktivnimi kulturami – npr. grški jogurt. Te kulture bodo spodbudile imunski sistem in mu tako pomagale v boju pred prehladi. Izberite raje navadni jogurt, sveže sadje pa dodajte kasneje.

hrana imunski sistem krepitev jogurt

Mandlji

Pri krepitvi imunskega sistema poleg vitamina C, zelo pomembno vlogo igra tudi vitamin E, ki je v maščobah topen vitamin (pomeni, da za pravilno absorbcijo potrebuje prisotnost maščobe). Oreščki, kot so naprimer mandlji, vsebujejo ogromno vitamina E in tudi zdravih maščob in samo 40 zrn mandljev dnevno je potrebnih, da 100% zadostimo potrebo telesa po vitaminu E.

hrana imunski sistem krepitev mandlji oreščki

Kurkuma

Kurkumo poznamo kot sestavino v indijski kuhinji, ampak ta rumena, nekoliko grenka začimba v sebi skriva mnogo več. Že stoletja jo uporabljajo kot protivnetno zdravilo, za zdravljenje različnih vrst artritisa. Zaradi visoke vsebnosti kurkumina (ki kurkumi daje značilno rumeno barvo) pa pomaga tudi pri hitrejšem obnavljanju poškodb mišic, ki nastanejo pri prekomerni vadbi.

hrana imunski sistem krepitev kurkuma

Kivi

Kot je že splošno znano, je kivi poln vlaknin in hranilnih snovi (folati, kalij, vitamin K, vitamin C). Vitamin C spodbuja krvne celice, da se borijo proti infekcijam, druge hranilne snovi v kiviju pa skrbijo za normalno delovanje organizma.

hrana imunski sistem krepitev kivi

Perutnina

Ko ste prehlajeni, zelo prija domača kokošja juhica, kajne? Ne gre za placebo efekt. Perutnina (piščančje in puranje meso) je bogata z vitaminom B6, ki je pomemben člen pri mnogih procesih, ki se izvajajo v telesu. Pomemben je tudi pri nastajanju novih, zdravih rdečih krvnih celic.

hrana imunski sistem krepitev perutnina

Naj poudarimo, da je ključ do zdravja in zdravega prehranjevanja raznolikost prehrane – vsakega po malem in ne samo ene in iste stvari.