Pravijo, da od viška glava ne boli. Pa je to res? Preveč ali premalo, nobena skrajnost ni priporočljiva. Kaj se zgodi, če zaužijete preveč beljakovin? Vašo težo v kilogramih pomnožite z 0.8 in dobljeni rezultat (v gramih) je količina beljakovin, ki jih vaše telo vsakodnevno potrebuje.

preveč zaužitih beljakovin beljakovine

Torej, če tehtate 70 kg in to pomnožite z 0.8, dobite 56 g in to je optimalna količina priporočljivega dnevnega vnosa beljakovin v vaše telo.

Zaužitje večjih količin ni priporočljivo, saj preveč beljakovin dehidrira telo. Pri presnovi beljakovin namreč nastane stranski produkt sečninski dušik in telo popito tekočino uporabi za splakovanje tega dušika iz sistema, namesto da bi ga porabljajo za napajanje celic. Popiti morate velike količine vode, da vas ta proces ne dehidrira.

Uživanje prevelikih količin beljakovin pomeni tudi uživanje večjih količin kalorij, od česar se v telesu nabira maščoba. To posledično pomeni izgubo kacija, saj se med prebavljanjem beljakovin v kri izločajo kisline, ki jih telo nevtralizira s pomočjo kalcija. Nekatere raziskave kažejo, da preveč zaužitih beljakovin vodi v prezgodnjo osteoporozo.

Torej, če je preveč beljakovin škodljivo, zakaj so potem umetno dodane v prehrano? Ker ljudje verjamejo, da je določena hrana bolj zdrava, če ima več beljakovin. Torej, ne nasedajte marketinškim potezam in uživajte beljakovine iz zdravih virov – stročnice, oreščki, piščančje meso.