Ingver je ena izmed najbolj zdravilnih začimb na svetu. Bogat je s hranilnimi snovmi in biokativnimi spojinami, ki imajo pozitiven učinek na človeške možgane in telo. Tukaj je nekaj pozitivnih lastnosti ingverja, ki so podprte tudi z znanstvenimi raziskavami.

pozitivne lastnosti ingverja ingver sveži

Najbolj pogosto ingver uporabljajo v azijski in indijski kulinariki, kot zdravilo pa ga že stoletja uporabljajo v različnih kulturah po svetu. Tako ima bogato zgodovino uspehov pri lajšanju prebavnih težav – omotici, izgubi apetita, morski bolezni in bolečinah.

Igver je del družine ingverjevk (latinsko Zingiberaceae), kamor spadata tudi kurkuma in kardamom, najbolje pa uspevajo v Indiji, na Jamajki, Fidžiju, Indoneziji in v Avstraliji.

Korenino ingverja in podzemni del stebla, lahko zaužijemo surov, v prahu, posušen, v obliki olja ali soka. Vključevanje ingverja v prehrano ima dolgoročen pozitiven učinek na zdravje. Zmanjšala naj bi se tveganja za diabetes, srčno-žilne bolezni,debelost, izboljšal naj bi stanje kože in okrepil lase.

Pozitivne lastnosti ingverja

Prebavne težave

Fenolne spojine v ingverju so znane po tem, da pomagajo lajšati prebavna draženja, spodbujajo nastanek sline in žolča ter zavirajo želodčne krče.

Slabost

Žvečenje surovega ingverja ali pitje igverjevega čaja je odlično zdravilo za zdravljenje slabosti. Igver v obliki bonbonov ali pastil pa pomaga tudi nosečnicam pri premagovanju jutranje slabosti.

Prehladi

Sploh v hladnejšem delu leta, je pitje ingverjevega čaja zelo priporočljivo, saj ogreje telo in je diaforetik (znižuje povišano telesno temperaturo).

Bolečine

Raziskave Univerze v zvezni državi Georgia, ZDA so na 74 prostovoljcih pokazale, da dnevno uživanje ingverja zmanjša bolečine v mišicah pri redni telesni vadbi za 25%. Zelo pomaga tudi pri menstrualnih krčih in bolečinah.

Vnetja

Igver že leta in leta uporabljajo za zmanjšanje vnetij in zdravljenje vnetnih bolezni.

Prehranske vrednosti

Z uporabo svežega ingverja na enostaven način izboljšamo okus hrane in pijače, brez dodajanja sode. Ker ga zaužijemo v majhnih količinah, nima nobenega vpliva na vnos kalorij, ogljikovih hidratov, beljakov in vlaknin.

Vsebuje številne protivnetne in antioksidativne spojine, ki so koristne za zdravje.

100 g ingverja vsebuje številne vitamine in minerale:

Ogljikovi hidrati – 17,77 g

Vlaknine – 2 g

Beljakovine – 1,82 g

Sladkorji – 1,7 g

Natrij – 13 mg

Vitamin B6 – 0,16 mg

Kalcij – 16 mg

Železo – 0,6 mg

Vitamin C – 5 mg

Kalij – 415 mg

Magnezij – 43 mg

Fosfor – 34 mg

Cink – 0,34 mg

Folati – 11 mcg

Riboflavin – 0,034 mg

Niacin – 0,75 mg

Kako vključiti ingver v prehrano?

pozitivne lastnosti ingverja ingver sveži

Ingver se odlično poda k različnim tipom hrane – morska hrana, pomaranče, melona, svinjina, buče in jabolka. Ko kupujete ingver, bodite pozorni na to, da je olup korenine gladek, s čim manj gubami ter da je njegov vonj svež in pekoč.

Ingver shranjujte v dobro zaprti plastični vrečki, v hladilniku ali zamrzovalniku.

Sveži ingver pred uporabo olupite in naribajte. V večini receptov lahko 1 velika žlica sveže naribanega ingverja nadomesti 1/8 male žličke ingverja v prahu.

  • sveži igver dodajte v vaš naslednji smoothie ali sok
  • s svežim igverjem lahko začinite mesno-zelenjavno mešanico oziroma doma narejen preliv za solato
  • na tanke kolobarje narezan svež ingver dodajte v vrelo vodo in dobili boste okusen ingverjev čaj
  • svež ali posušen ingver se odlično poda tudi k morskih jeden.

Svež ingver je varen za uporabo pri večini ljudi in le redkokdaj povzroči reakcijo. Nekaterim ljudem lahko uživanje ingverja povzroči kislinski refluks.