Vitamin A je eden izmed vitaminov, ki so topni v maščobi. V telesu se pojavlja v različnih oblikah, zato govorimo o skupini vitaminov A.  Ima pomembno vlogo pri razvoju celic in tkiv, pri zagotavljanju dobrega vida, povečuje odpornost telesa proti okužbam (krepi imunski sistem), preprečuje lomljenje nohtov in izpadanje las. Pomaga tudi k lepši, bolj mladostni koži.

vitamin A, v kateri hrani je, živila, hrana, retinol, karoten

Zelena zelenjava je eden izmed pomembnejših virov vitamina A

Vitamin A je občutljiv na toplotno obdelavo, kisik, svetlobo in kislo okolje. Izgubi se tudi pri zamrzovanju živil.

Prehranski viri vitamina A

Vitamin A se v živilih živalskega izvora nahaja kot retinol. Največ ga je v jetrih, polnomastnih mlačnih izdelkih in mleku, mastnih ribah (ribje olje) in maslu.

V živilih rastlinskega izvora pa se vitamin A nahaja v obliki provitaminov A (beta karoten in drugi karotenoidi). Dober vir so zelena zelenjava (solata, brokoli, špinača, ohrovt, stročji fižol, grah), rumeno, rdeče in oranžno sadje ter zelenjava (citrusi, marelice, breskve, paprika, buče, korenje, paradižnik)

vitamin A, v kateri hrani je, živila, hrana, retinol, karoten

vitamin A, v kateri hrani je, živila, hrana, retinol, karoten

Znaki pomanjkanja vitamina A

Slabši vid (slabo razločevanje predmetov v mraku), nočna slepota, oslabljen imunski sistem (zmanjšana odpornost), zelo suha koža, ki se lušči.

vitamin A, v kateri hrani je, živila, hrana, retinol, karoten